Eticheta business: întâlnirile de afaceri

12 septembrie 2016 de AGEO Biz0
432221.jpg?fit=1200%2C792&ssl=1

Întâlnirile de afaceri sunt o modalitate ideală de a crea o reţea de cunoştinţe. Succesul participării la o astfel de întâlnire ţine de modul în care interacţionezi cu ceilalţi. Iată câteva reguli de etichetă pe care ar trebui să le respecţi pentru a face o impresie bună:

1. Interacţionează cu ceilalţi înainte de începerea întâlnirii. Acum ai şansa de a cunoaşte persoane noi, din diverse domenii de activitate. Dacă trebuie să prezinţi mai mulţi participanţi, începe cu cel care ocupă poziţia cea mai înaltă.

2. Fii concis. Spune ce ai de spus în cât mai puţine cuvinte. Încearcă, pe cât posibil, să nu oferi informaţii nesolicitate.

3. Dacă ocupi poziţia cea mai înaltă, fii primul care întinde mâna atunci când faci cunoştinţă cu o persoană. Aceeaşi regulă este valabilă şi în cazul în care tu eşti gazda.

4. Ridică-te atunci când ţi se face cunoştinţă cu cineva. Atunci când stai în picioare devii mai vizibil. Dacă rămâi aşezat, va fi mai uşor pentru ceilalţi să te ignore.

5. Fii punctual. Asigură-te că ajungi la timp la întâlnirile de afaceri. Nu vrei să iroseşti timpul celorlalţi participanţi şi nici nu este politicos să întrerupi întâlnirea.

6. Fii atent la înălţimea scaunului. Ajustează-ţi scaunul astfel încât să fii la aceeaşi înălţime cu ceilalţi participanţi. Evită să îţi încrucişezi picioarele.

7. Îmbracă-te adecvat. Îmbrăcămintea te poate ajuta să pari mai credibil sau îţi poate afecta reputaţia. Interesează-te care este codul vestimentar şi încearcă să îl respecţi.

Intalnirile de afaceri: reguli de etichetă
 

8. Nu ajuta pe nimeni să se aşeze. Eticheta business îţi permite să ţii uşa deschisă pentru o persoană, dar evită să tragi scaunul pentru a ajuta un alt participant să se ridice sau să se aşeze.

9. Fii pregătit. Află din timp care vor fi subiectele discutate şi care va fi rolul tău.

10. Respectă programul. Dacă tu organizezi întâlnirea, ai grijă să respecţi programul stabilit de la început.

11. Atenţie la volumul vocii. Vorbeşte suficient de tare, astfel încât să fii auzit de către toţi participanţii. Ai grijă să nu vorbeşti foarte tare, pentru a nu-i deranja pe ceilalţi.

12. Învaţă când să nu respecţi regulile. În general, este nepoliticos să întrerupi pe cineva. În unele situaţii, însă, dacă nu adresezi o întrebare la momentul potrivit, s-ar putea să nu mai ai ocazia de a afla răspunsul. Dacă vrei ca întâlnirile de afaceri să fie productive, învaţă care sunt situaţiile în care este acceptat să nu respecţi regulile de etichetă.

13. Nu consuma alimente. În cazul întâlnirilor de afaceri, eticheta permite să bei apă sau cafea. În schimb, evită să mănânci. Această regulă nu se aplică în cazul în care participi la un mic-dejun, prânz sau cină de afaceri.

14. Nu ţine telefonul pe masa de conferinţe. Ideal este să închizi telefonul şi să îl ţii în buzunar. Dacă nu îl poţi închide, setează volumul la minim. Ieşi din sală dacă trebuie să răspunzi.

15. Pune întrebările la timp. Nu păstra toate întrebările pentru finalul întâlnirii, când toată lumea se pregăteşte să plece. Adresează întrebările la momentul potrivit.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.