6 secrete din psihologia persuasiunii

16 ianuarie 2017 de AGEO Biz0
DSC_00701.jpg?fit=1200%2C884&ssl=1

Cum reuşeşti să iei decizii în viaţă? Pe ce principii te bazezi când hotărăşti ceva?

Este greşit să insişti? Cât de bun eşti în ceea ce faci? Îţi este greu să convingi pe cineva că are nevoie de produsele şi serviciile tale?

Cercetătorii au studiat factorii care ne influenţează să spunem “Da” la cerinţa celor din jurul nostru şi este, fără îndoială, o întreagă ştiinţă ce s-a dezvoltat în ultimii 60 de ani.

Tindem să credem că atunci când oamenii iau o decizie, ei iau în calcul toate informaţiile disponibile astfel încât să le ghideze gândirea. Dar realitatea este de multe ori diferită. În viaţa extrem de aglomerată pe care o trăim zi de zi, avem nevoie de “scurtături” sau confirmări ale unor aspecte pozitive, care să ne ajute să luăm deciziile finale mai rapid.

Echipa AGEO Biz a descoperit de curând un video despre psihologia persuasiunii: cei 6 paşi ai persuasiunii sau cele 6 “scurtături” care ne ajută să luăm decizii şi care ne ghidează comportamentele. Înţelegând aceşti paşi şi aplicându-i într-un mod etic, şansele de a lua o decizie pot creşte semnificativ. Să îi analizăm în detaliu:

1. Reciprocitatea se referă la obligaţia indirectă de a dărui sau de a returna favoarea, invitaţia sau fapta bună făcută de cineva. Dacă cineva te invită undeva, te simţi şi tu obligat să îl inviţi şi tu la un alt eveniment. Dacă primeşti un cadou, vrei să răsplăteşti şi tu pe cel care ţi-a făcut cadoul. Un alt exemplu este şi cel al micilor cadouri care pot fi oferite într-un restaurant şi care pot genera creştrea valorii bacşişurilor chelnerilor. Există acea lege nescrisă a recunoştinţei faţă de cineva care te-a ajutat sau care ţi-a oferit ceva ce te-a surprins în mod plăcut.

2. Oferta limitată. Atunci când apare oferta limitată, se stârneşte dorinţa de a deţine măcar o parte din acele resurse sau din acea ofertă. Aici intervine ideea unicităţii şi a sentimentului că ai obţinut ceva din puţin. Oferta limitată poate produce o senzaţie de pierdere dacă nu vei beneficia de acel serviciu sau produs într-un timp dat. Un exemplu în acest caz sunt ofertele limitate de turism sau bilete de avion la preţuri reduse pentru o perioadă limitată de timp.

3. Autoritatea. Oamenii urmează persoanele cu experienţă şi cu expertiză credibilă. Pentru a beneficia de acest avantaj, cere testimoniale şi recomandări clienţilor tăi, pentru a le transmite mai departe. De asemenea, lucrează, perfecţionează-te şi îmbunătăţeşte-ţi permanent CV-ul. Medicii reuşesc, de exemplu, să îşi crească credibilitatea sau să convingă pacienţii să urmeze un anumit tratament, dacă îşi expun sau vorbesc despre diplomele şi reuşitele profesionale.

4. Coerenţa. Ne place să căutăm şi să cerem seriozitate, perseverenţă, comunicare şi respectarea lucrurilor deja stabilite. Fii consecvent în ceea ce stabileşti şi respectă-ţi angajamentele luate. Fii deschis să susţii anumite campanii, să îţi spui punctul de vedere şi să justifici motivaţia alegerii tale. Sunt extrem de importante şi activităţile de voluntariat sau implicare în proiecte CSR.  Nu ezita dacă poţi face o faptă bună.

5. Preferinţele. Ne plac anumite persoane şi le spunem mai repede “Da!”. Ce ne determină să simpatizăm mai uşor anumite persoane? Cei care ne seamană, cei care ne fac complimente sau care cooperează cu noi ajung, de cele mai multe ori, să primească un răspuns favorabil din partea noastră. Urmăreşte care sunt preferinţele clienţilor şi partenerilor tăi şi surprinde-i în acest sens. De exemplu, în negocieri este bine să împărtăşeşti anumite poveşti personale. Acestea pot genera creşterea gradului de succes, întrucât oamenii ajung să se identifice cu tine.

6. Consesul. Oamenii privesc la acţiunile celorlalţi, înainte de a lua anumite decizii, iar acestea le pot determina viitoarele comportamente. De exemplu, în hoteluri găsim acele carduri despre refolosirea prosoapelor. Dacă aceeaşi informaţie ar releva că 75% dintre clienţi deja aleg să refolosească prosoapele, te vei simţi încurajat să faci şi tu la fel. Aceste mici elemente generează şi atrag beneficii asupra comportamentului etic şi încurajează bunele practici, prin simpla oferire a exemplului altor oamenii cu rezultate remarcabile.

Nu ezita să foloseşti aceste mici secrete din psihologia persuasiunii în afacerea ta şi rezultatele pozitive vor apărea imediat: în primul rând în relaţia cu angajaţii sau colegii tăi şi, ulterior, cu clienţii şi partenerii.

 

Sursa: Youtube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.